niedziela, 23 czerwca 2013

Tort Bezowy

Chciałam zrobić mamie na imieniny niespodziankę i tak zastanawiałam co mogę zrobić . Chyba parę dni myślałam co mogę zrobić. Aż mnie naszła wena że może zrobię tort bezowy i tak wyszło jak wyło i zrobiłam. Jestem bardzo szczęśliwa że mi wszystko wyszło od a do z. ;) 

 Składniki:

2 bezy ( średnica 24cm)

* 6 białek 
* 2 łyżeczki soku z cytryny
* szczypta soli
* 340 g cukru
* 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Krem kakaowy: 

* 500 g słodkiej , płynnej śmietany 30-36%
* 100 g słodkiego kakao

Dodatkowo:

* ok 125g truskawek
* ok. 125g borówek amerykańskich
* 1 granat

 Sposób przygotowania:

Piekarnik nagrzać do temperatury 120C ( najlepiej z termoobiegiem).

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Na papierze narysować dwa okręgi o średnicy 24cm. 

Przygotować bezę. Białka z solą ubić na sztywną pianę. Podczas ubijania dodać sok z cytryny. Gdy piana jest już ubita (ale nie na sztywno) dodawać stopniowo cukier , aż się rozpuści i gdy będzie sztywna i lśniąca. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną .

Ubitą pianę nałożyć delikatnie na 2 okręgi równomiernie  .

Piec w nagrzanym piekarniku 1,5 godziny. Po wypieczeniu otworzyć lekko piekarnik i pozostawić bezę w piekarniku do ostygnięcia. Beza jest lepsza gdy pozostanie do ostygnięcia na całą noc. Beza powinna być chrupiąca z zewnątrz a w środku ciągnąca wtedy wiemy że nam beza wyszła 



Przygotować krem kakaowy . Śmietanę ubić na sztywno dodać kakao. I ją nałożyć warstwami na beze równomiernie z owocami.

Tort bezowy można podawać od razu lub przechować w lodówce .Ale gdy chcemy go np. podać na następny dzień najlepiej do śmietany dodać śmietanę fix i wtedy śmietana nie zmieni nam swojej konsystencji .

2 komentarze:

  1. bardzo ładnie Ci wyszedł i fajnie udekorowany:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny! Mama musiała być zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...