niedziela, 26 maja 2013

Tort śmietankowo-truskawkowy

Mój pierwszy tort ! :) Jestem bardzo dumna z niego ponieważ robiłam go dla mojej przyjaciółki która też była bardzo zdziwiona że aż tak dobrze mi wyszedł jak na pierwszy raz.  

 Składniki:

[ Biszkopt ]
* 6 jaj
* 3/4 szklanki cukru
* 5 łyżek mąki tortowej
* 5 łyżek mąki ziemniaczanej (kartoflanki)
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
[Krem]
*2 duże kremówki
* 1 dżem truskawkowy
* 2 serki waniliowe
* 3 łyżki cukru
* 4 łyżeczki żelatyny
[do nasączenia biszkoptu]
* sok wyciśnięty z pół cytryny
* łyżeczka cukru
* ok. 5 łyżek wody
[Do dekoracji]
* wiórki kokosowe
* truskawki
*czekolada

 Sposób przygotowania:

[Biszkopt]
Wszystkie białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. Do masy dodajemy cukier i dalej miksujemy, aż cukier nie będzie wyczuwalny. 
Następnie dodajemy żółtka , mąkę, proszek przesiewamy przez sitko i delikatnie łopatką mieszamy aż składniki się połączą. Masę wylewamy na blachę do tortownicy. Pieczemy 30-40 min. w 180C. Biszkopt musi porządnie wystygnąć ponieważ jak będzie ciepły nie da się go przekroić. 

[Krem]
Krem robimy gdy biszkopt będzie już zimny. 
Kremówkę ubijamy z cukrem na sztywno, dodajemy serki. Wodę gorącą ok 3 łyżek rozrobić z żelatyną i ochłodzić. Żelatynę najlepiej wlewać powoli i miksować na szybkich obrotach mikserem. 

Biszkopt przekroić na 3 równe części i nasączyć , pierwszą część posmarować dżemem nałożyć ubitą śmietanę położyć druga część biszkoptu ponownie nałożyć dżem i krem, trzecią część biszkoptu nałożyć i rozsmarować pozostały krem , kremem posmarować też boki tortu obsypać boki wiórkami kokosowymi a wierzch tortu udekorować truskawkami i czekoladą .  

5 komentarzy:

  1. wygląda za pięknie *.*

    zapraszam na pomarańczowe ciasto!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję debiutu, prezentuje się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam zamiar upiec ten tort dla córki na urodziny tylko nie wiem jaki rozmiar formy użyłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciecze się że chcesz zrobić mój torcik ;) Robiłam w formie tortownicy 25 cm

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...