piątek, 12 lipca 2013

Bagietki pomidorowe ze świeżą bazylią


Bagietka pszenna zwykła trochę mi się znudziła postanowiłam zrobić coś innego , kiedyś widziałam w telewizji fajny przepis  na chleb pomidorowy i zapisałam sobie go ale oczywiście zgubiłam . Normalne jak to moja siosta mówi u mnie. Więc to mój przepis na bagietkę pomidorową z bazylią. 











  • Składniki: 

    *350 g mąki pszennej typ 650 ( + 30 g po wyrośnięciu) 
  • *500 ml soku pomidorowego  lub świeże zblenderowane
  • *5 łyżki posiekanych liści bazylii
  • *łyżka oliwy
  • *20 g drożdży świeżych
  • *łyżeczka soli
  • *1/2 łyżeczki cukru
  • *2 ząbki czosnku





Sposób wykonania:

Mąkę przesiewamy do miski i mieszamy z solą i drożdżami rozrobionymi w cukrze. Liście świeżej bazylii drobno kroimy i dodajemy resztę suchych składników.
          W małym rondelku podgrzewamy sok z pomidorów tak , aby był letni ale nie za gorący. Sok wlewamy do misy z pozostałymi składnikami i zaczynamy wyrabiać ciasto . Po chwili dodajemy oliwę i dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę.  Znowu wyrabiamy  przez ok 5 min. aż ciasto będzie elastyczne, ale może się troszeczkę kleić do rąk . Przekładamy je do naoliwionej miski i przykrywamy ręcznikiem suchym i zostawiamy na godzinę w ciepłym miejscu. 
         Podrośnięte ciasto przekładamy na blat . Podsypujemy mąka i chwilę wyrabiamy i formujemy podłużne 2 bagietki i przekładamy ręcznikiem (tak jak na zdjęciu żeby nie straciła swój kształt ) i dodatkowym ręcznikiem okrywamy je ponownie na 30 min. Po dalszym wyrośnięciu przekładamy bagietki na blaszkę wyłożonym pergaminem do pieczenia.   
   Pieczemy bagietki przez ok. 20 min w temperaturze 220 stopni , następnie zmniejszamy do 190 stopni i pieczemy przez 10 min. Bagietki są gotowe .

SMACZNEGO !  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...